Wat vrouwen willen
Stel, je bent een zakenvrouw. Je reist de wereld over, sluit deals, maakt geld, ontmoet interessante, machtige mensen. Dat is best apart, want de wereld wordt gerund door mannen. Maakt niet uit of Beyoncé wat anders beweert; het is gewoon zo. De zakenwereld is meestal keihard. Je hebt te maken met echte haantjes. Je de hele dag staande houden tussen al dat testosteron is dan dus ook best een ‘hell of a job’.
Als je dan na een dag keihard onderhandelen, bluffen, met je hand op tafel slaan, je ballen tonen en natuurlijk ook je charmes in de strijd gooien, uitgeput je hotelkamer instapt, wat wil je dan?
Dat weten ze bij het Grand Winston Hotel wel. Namelijk: een locatie vlak bij de lift en deurvergrendeling in verband met veiligheid, een speciale föhn, een weegschaal, verlichte make-up spiegel en een step-apparaat. Je kunt ook nog eens gebruik maken van een zachte badjas, katoenen slippers en satijnen kleerhangers. Als kers op de taart zijn er dikke glossy’s en extra kussens. Dat is namelijk wat zij bieden aan speciale extra’s als je als zakenvrouw op doorreis bij hen een ‘vrouwenkamer’ huurt.
Mag ik even zuchten? En ik gooi er een oogrol bij in. Wie verzint dit? Wie hebben ze geraadpleegd? Kan bij ‘speciaal voor vrouwen’ echt alleen maar gedacht worden aan de meest standaard, oppervlakkige dingen waarvan je denkt: ‘zijn dit extra’s? moet dit me overhalen?!’
Oeh, zachte slippers en extra kussens, wow!! En heee, een eigen step-apparaat, extra sterke föhn en oh my god, een weegschaal! Want daar houd elke vrouw zich natuurlijk mee bezig.. Ben je eens niet thuis, wil je lekker een beetje luxe en ontspannen, moet je nog je gewicht lopen checken, aan de sport en natuurlijk moet je een zakelijk, strak kapsel hebben dus een extra sterke föhn om die ontplofte suikerspin op je hoofd te temmen.
En stel je voor, er staat een enge man in je kamer. Zomaar. Jij hebt niets gehoord want je was helemaal into de nieuwste roddels en nagellaktrends verzonken; fijn zo’n dikke glossy. Maar jij bent wel angstig natuurlijk; zo zijn vrouwen. Shit, je hebt de deur vergrendeld. Je kunt geen kant op. Je zoekt iets om je mee te verdedigen. Met die glossy kom je bij de gemiddelde mug al niet ver. Hmmm… je katoenen slippers? Geen optie, niet genoeg damage. Misschien kan je hem wel blind föhnen! Of je verstopt je in foetushouding achter een haag van kussens en hoopt op het beste..
Het blijkt maar een schim geweest te zijn. Gekke jij. Je moet ook niet zoveel van die enge reality series op TLC kijken. Ternauwernood aan een afschuwelijke dood ontsnapt, plof je op je Queensize bed, zo’n bed dat dan wel comfortabel ligt, strak opgemaakt is en fris ruikt maar net zo goed als alle andere hotelbedden in de wereld stiekem en voor altijd doordrenkt is van een regenboog aan lichaamssappen van tig voorgangers, en het enige wat je kan denken is: WAAR IS DE CHOCOLA?!
Wat vrouwen willen, hebben snelle mannetjes in dure pakjes die aan reclame en marketing doen, nog steeds niet begrepen. We hebben nog een lange weg te gaan…. Happy Vrouwendag!